søndag 26. mai 2013

Plantasjen og Plenrens-granulat

I dag har det vært utflukt til Plantasjen for å kjøpe Plenrens-granulat for å bekjempe mose og ugress i plenen på plakaten. Det er første gangen jeg prøver granulatet; tidligere har vi brukt spray som vi har sprayet direkte på løvetannen. Nå ville vi teste om det er enklere med granulat. Og om det fungerer bedre.

Som vanlig var det vanskelig å få den tilmålte mengden til å rekke. Men det synes jeg det er samme problem med all granulat. Kanskje jeg rett og slett må kjøpe denne såvognen som det står om på baksiden og bruke den lösningen. Samtidig når jeg var så godt i gang med strøingen så passet jeg på å gjødsle med Blåkorn også.

Er det noen som har erfaring med granulatet? Eller andra bra ugress-i-plen-metoder? Elelr en bra måte å spre granulatet på uten å bruke alt på første 25% av plenen.... OBS: Vi er klar over at det ikke er så miljövennelig å bruke gift, men akkurat nå er det for mye ugress og mose for å bekjempe det for hånd. 

Ille....

Lösningen på ille...
Da jeg först var på Plantasjen plukket jeg også med meg noen blomster. Jeg fant ikke noe jeg likte i fargene lilla, gul, orange eller hvitt på markedet i hagen i går så jeg kjöpe ikke noe. Jeg forsöker mao å konsentrer fargevalget til de fire fargene.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar